vrijdag 6 november 2009

Doosje

Als ik wil vrijen willen evolutionaire psychologen weten waarom, hoe en met wie. Althans, dat lees ik vandaag de dag in de krant. Ze schrijven er naar het schijnt hele bibliotheken over. Wist ik veel dat er mij boven de blote kont een nog groter vergrootglas ter ontleding hing dan het gekwetter van Goedele of andere Dirk Draulansen. Ach, een teken van de tijd denk ik dan want tegenwoordig dient alles uitgelegd en vooral als er seks bij komt spreken. Hebben we dan toch een goed onderwerp in de echtelijke sponde, vooral als we eens géén goesting hebben om de halve Kamasutra af te werken of elkaar te naderen naar de kleine dood toe. Wat een gekreun. Bij hun vraagstelling gingen ze niet over een nacht ijs, neen, meer dan duizend mensen lagen onder de naakte loep. Kun je tellen waarvan mijn bleke hoofdpijn kwam nadat ik het las. Enfin, er rest ons dus nog weinig tijd vooraleer zo’n witjas naast ons bed komt staan met het oog op alles wat geurt en kleurt en hijgt en open en toe gaat. Ook nog het uur bij de hand om in te drukken als we naar de hemel gaan. Gemiddelde wip: 13 minuten!! Prettig vooruitzicht moet ik zeggen. Zegt zo’n psycholoog aan de rand van je bloot: ‘ niet te snel aanvallen op de onderste regionen, neem je tijd, ga hand na hand over van oorlel naar tepel, en steek niet na haar eerste gilletje je piemel in het doosje.’ En zeggen dat toch bijna alles met de voortplanting begon…ik lach om te huilen. Nu hebben mensen welgeteld 237 redenen om het te doen. 237!! Je mag er niet aan denken daar aan te denken als een mens liefheeft, of je komt moe bij de clitoris aan. Klinkt mij allemaal nogal Stepford Wife-achtig in de oren. Je zou als vrouw tegen die lui kunnen zeggen: ‘mijn kut gaat je geen reet aan!’ Of minder ranzig: ‘jouw 237 redenen zijn er mij minstens duizend teveel, en de rest is van een aanstellerij of een te hippe bedmode. Want natuurlijk weten we het! Je kan vrijen van zuivere lust, of gewoon van liefde of een andere fysieke taal voor wat je voelt, of met een welbepaald doel, of om praktische redenen of om je sociale status op te krikken of om enz, enz… Dat kennen we dus onderhand wel na een paar decennium sekspolitie of andere zelf bespoten orakels. Of het dan allemaal niet interessant is? Wel zeker, maar een mens slaat toe bij zoveel overdreven ontleding van borst en bil. Of was het een toeval dat ik mij na het lezen van het artikel niet kon voorstellen die avond seks te hebben? Dát lamlendig gegeeuw dus!




GJB

Geen opmerkingen:

Een reactie posten